Интегрирана система за управление

За първи път Система за осигуряване на качеството (СОК)  в Организацията  е сертифицирана от BVQI (понастоящем Bureau Veritas Certification – BVC) през 1999 г., за съответствие със стандарт ISO 9001:1994. Впоследствие, във връзка с преработването на стандартите от серията ISO 9000 и влизане в сила на стандарта ISO 9001:2000 се разработва и внедрява Система за управление на качеството за съответствие със стандарта ISO 9001:2000 и по-късно за съответствие с ISO 9001:2008, базирана на процесния подход, сертифицирана от Lloyd’s Register Quality Assurance (LRQA). 

Надграждайки Системата за управление на качеството с изискванията на БДС EN ISO 14001:2015 (по отношение на околната среда) и ISO 45001:2018 (по отношение на здравето и безопасността при работа) и ISO 27001:2013 (по отношение на информационна сигурност), Абилико АД разработва и внедрява Интегрирана система за управление (ИСУ), с което цели да постигне и да демонстрира добра резултатност, чрез управление на рисковете за околната среда, здравето и безопасността при работа, и управление сигурността на информацията.

Процесите необходими за ИСУ на Абилико АД и приложими в Организацията са разделени на два основни типа:

А) Процеси на управлението:

  •  Стратегическо управление;
  •  Управление на човешките ресурси.

Б) Процеси, описващи основните дейности:

  • Процес на проектиране/разработване;
  • Управление на проект (обект);
  • Поддържане на промишлени обекти и обекти на техническата инфраструктура;
  • Изграждане, монтаж, ремонт и експлоатация на енергийни съоръжения;
  • Търговска дейност и маркетинг;
  • Закупуване на оборудване, материали и услуги;
  • Обследване на енергийна ефективност в промишлени системи и сертифициране на сгради по отношение на енергийна ефективност;
  • Консултантска дейност и упражняване на строителен надзор по смисъла на ЗУТ;
  • Управление на аспектите, оказващи въздействие върху околната среда;
  • Управление на здравето и безопасността при работа.

В документите на ИСУ, описващи гореизложените процеси са отразени:

  • Последователността и взаимодействието на тези процеси;
  • Осигуряването на ресурси за ефективното им функциониране и контрол;
  • Критериите и методите за наблюдение и контрол на процесите

 

Ръководството и служителите на Абилико АД осигуряват постоянното наблюдение, респективно измерване и анализ на тези процеси, с цел прилагане на действия, необходими за постигането на планираните резултати и осигуряване на непрекъснатото им подобряване и усъвършенстване.

Документацията на Интегрираната система за управление на Абилико АД се състои от следните видове документи, касаещи качеството, околната среда, здравето и безопасността при работа и информационната сигурност: 

  • Наръчник за ИСУ, описващ Интегрираната система за управление на Абилико АД и съдържащ документираните и обявени политика и цели по качеството, околната среда, здравето и безопасността при работа в Организацията и информационната сигурност;
  • Документирани процедури, изисквани от стандартите: за управление на документите и записите; за управление на околната среда; за управление на здравето и безопасността при работа;  за информационната сигурност; за вътрешни одити и за управление на несъответстващ продукт, коригиращи и превантивни действия; за управление и разрешаване на жалби;
  • Инструкции;
  • Схеми на процесите с оглед осигуряване на планиране, функциониране и ефикасно управление на процесите;
  • Форми, създадени с цел ефикасно документиране на резултатите от дейностите;
  • Правилник за организацията и дейността на Абилико АД, описващ структурата на Организацията, функциите и задачите на нейните подразделения;
  • Вътрешни правила за работната заплата в Абилико АД;
  • Правилник за вътрешния трудов ред в Абилико АД;
  • Етичен кодекс на служители, доставчици и подизпълнители на Абилико АД;
  • Длъжностни характеристики, регламентиращи изискванията за квалификацията, отговорностите, правомощията и взаимодействията на персонала;
  • Записи по качеството, околната среда, здравето и безопасността при работа и информационна сигурност.

Наръчникът на ИСУ запознава служителите и клиентите на Абилико АД с принципите за установяване, поддържане и управление на качеството, околната среда, здравето и безопасността и информационна сигурност при работа във всички дейности на Организацията в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 9001:2015, БДС EN 14001:2015, SO 45001:2018 и ISO 27001:2013. В него се разглежда цялостната Интегрирана система за управление от гледна точка на политиката по качество, околна среда, здраве и безопасност и информационна сигурност при работа, измеримите цели и необходимите документи за тяхното реализиране, като се прави позоваване на процедури от ИСУ, на схематично представените процеси или други документи на Организацията, касаещи качеството, околната среда, здравето и безопасността и инфромационната сигурност при работа.

Документираните процедури на Абилико АД осигуряват контролирането на цялата документация и данни, свързани с изискванията на БДС EN ISO 9001:2015, БДС EN 14001:2015, SO 45001:2018 и ISO 27001:2013, и на документите с външен произход. На контрол подлежат документите по проектите в процес на разработване – технически задания, технически отчети, проектна документация, чертежи и т.н. Преди използването на данните или издаването на документите те се преглеждат и одобряват от квалифициран и упълномощен персонал за адекватност и достатъчност.

Усилията на Висшето ръководство и персонала на Абилико АД са насочени към точното спазване на изискванията на Клиента и външните заинтересовани страни, отнасящи се до качеството на продукта/услугата предоставяни от фирмата, до опазване на околната среда, здравето и безопасността при работа, с цел  постигане на пълната им удовлетвореност. Непрекъснато се оценява процеса на работа и се търсят начини за неговото подобрение, чрез използване на измерими показатели.

Висшето ръководство на Абилико АД декларира своите ангажименти към внедряването и поддържането на Интегрираната система за управление, както и за непрекъснатото усъвършенстване на нейната ефикасност, като в това въвлича всички служители на компанията.